Foto's Mallorca-Overijse-Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Astrid Huizing-Nieuwenstein - WaarBenJij.nu Foto's Mallorca-Overijse-Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Astrid Huizing-Nieuwenstein - WaarBenJij.nu

Foto's Mallorca-Overijse-Sevilla

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

02 Mei 2008 | Spanje, Sevilla

Mallorca-Overijse-Sevilla

Hoi,hoi, hier ben ik weer met de laatste stand van zaken en antwoordje op reacties n.a.v vorige artikel.
Lieve mensen, door het hebben van 3 broers en 1 zus, heb ik wel van me af leren bijten en Floep jij mag ook wel een ijsje hoor.:lol:
Nu dacht ik afgelopen zondag dat ik alles wel verteld had maar op de terugreis gebeurde ook nog iets wat ik nog wel even kwijt wil. Voor mijn “reputatie” is het misschien beter dat ik het niet vertel maar een aantal mensen uit Overijse waren erbij en praatjes gaan al snel een eigen leven leiden/lijden. Het is wel grappig alhoewel op het moment zelf het wel even schrikken was. Om 20.50 uur werden we met de bus opgehaald die ons naar het vliegveld zou brengen. Nu moet je je een hal van een hotel voorstellen waar veel mensen (2 bussen vol) staan te wachten en met elkaar praten, heb je dat? Juist, dat klinkt als een kippenhok met een stel kakelende kippen.:razz:
Ik zat ergens achteraf omdat ik nog even op internet mijn mailtjes aan het checken was en aan het opstaan van de mensen merkte dat de bus er was. Ik dus ook naar buiten koffer onderin de bus gezet en de bus in, ik zat in de voorste bus. Op het vliegveld aangekomen samen met een deel van onze groep naar de incheckbalie. Daar pakte ik mijn ticket en paspoort, PASPOORT?????? Hé waar is mijn paspoort, ik schrik me drie maal in de rondte.:oops:
Zal maar niet herhalen wat ik zei, dat was niet zo netjes. Ineens realiseer ik mij dat ik dat niet terug heb gehad nadat we ons hadden ingeschreven. Normaal krijg je dat direct terug maar het was zo druk dat we het af moesten geven. Daarna nooit meer aan mijn paspoort gedacht. Nadat we de sleutel hadden moesten we onze fiets ophalen en daarna gingen we eten. De volgende ochtend na het ontbijt direct op de fiets en als je weer in het hotel aankomt denk je als eerste aan een douche. Verder heb ik het ook niet meer nodig gehad. Daar sta je dan toch wel even in paniek.:oops:
Een van ons merkte op dat er was gezegd tegen de reisleider dat er nog een paspoort van iemand van onze groep lag die heeft dat schijnbaar wel geroepen maar door die herrie had de helft het niet gehoord. I.p.v. dat ze dan even kijken van wie dat is en dan de naam afroepen dan heb je al sneller dat iemand reageert. Uiteindelijk de receptie van het hotel gebeld maar Engels verstonden ze niet dus heeft Luc voor mij in het Frans de uitleg gedaan, nogmaals mijn dank Luc. We besloten dat ze het met de taxi naar het vliegveld zouden brengen. Gelukkig zaten we maar op zo’n 10 min van het vliegveld af. Vervolgens hebben we wel gelachen om mijn inchecken. Aangezien ik praktisch vooraan in de rij stond had ik weinig zin om achteraan te gaan staan vanwege mijn paspoort. We besloten toen maar dat ik eerst zou proberen om in te checken met mijn verblijfsvergunning wat normaal niet kan maar net doen of je gek (blond)bent.:wink:Geloof het of niet maar het lukte, hahaha. De dame die mij hielp keek wel een paar maal bedenkelijk naar mijn kaart en vroeg eens aan haar buurman of het wel goed was. Die keek eens met een half oog en zei dat het oké was. Zo was ik dus ingecheckt op een verblijfskaart.:lol:Eenmaal buiten haar lichtveld heb ik wel even staan lachen samen met de vrouw van Luc. Hup gauw naar buiten om de taxi te onderscheppen, die kwam gelukkig al snel. Ik weer een paspoort rijker en 20 euro armer maar dat kon me niet schelen op dat moment. De rest van de reis liep voorspoedig en om half 2 stond Dik al heel lief :-p me op te wachten op Zaventem, gauw naar huis en naar bed want om 6.45 liep de wekker alweer af voor Dik die naar zijn werk moest de arme ziel. Voordat iemand commentaar geeft ik ben wel gelijk met hem opgestaan en heb zijn brood gesmeerd, van mij heel lief.:-p
Maandag ben ik bezig geweest met wassen, naar de kapper gaan (lekker kort voor op de fiets) en controle bij de oogarts dit nog i.v.m. mijn fietsongeluk van februari. Helaas is het zicht nog niet in orde, al wel iets beter dan een paar dagen na het ongeluk dus moet ik in juni nog weer een keer terugkomen.:(
Dinsdagochtend met een paar vriendinnen koffie gedronken en even bij gekletst. Voordat ze kwamen me eerst nog lam geschrokken.:shock:Ik liep net van de kelder naar boven toen de bel ging zo rond half 11, er kwam niemand binnen (normaal kun je zo binnenlopen) dus ik riep nog keihard ‘”loop maar door hoor de deur is open”, geen reactie. Loop naar de deur en terwijl ik hem open doe zeg ik “waarom loop je niet door”, staat er een agent voor de deur.:doubt:
Oeps, mijn 1ste reactie, oh help wat is er gebeurd, mm hij is gelukkig alleen dus niets ernstigs want dan zijn ze met zijn tweeen. 2de reactie, ik zie dat de agent een envelop in zijn hand heeft en denk oeps, heb ik ergens zo hard gereden dat hij een pv (proces vebaal) komt brengen ofzo?:?
Dan zegt de agent vriendelijk, ik kom u een brief brengen i.v.m uw ongeluk 12-2-2008, pfff als dat alles is. Hij kwam alleen uitleggen dat ik mijn medisch dossier nog moest brengen wat als bijvoegsel bij het pv komt en een verklaring moest geven, dit zou op 5 mei moeten. Dan ben ik er dus niet vertelde ik de agent, Nu dan moest ik maar ven bellen en dan werd dat wel geregeld. Zo gezegd iets minder snel gedaan. Ik bellen met het politiebureau en uitgelegd wat er was. Het koste me heel wat moeite om de agente ervan te overtuigen dat ik echt weg was in mei en niet van plan was om daarvoor terug te komen. Uiteindelijk mocht ik dezelfde dag om half 1komen. Goed ik daarheen alles geregeld, kom ik thuis zegt Roderick “mam er stond hier net een man van de fortis i.v.m. je ongeluk en of je hem even terug wilt bellen”. Grrr ook dat nog, zo kom ik dus nooit aan het inpakken.:x Hoe verzinnen ze het om dat juist vandaag te doen. Ik die man bellen, weer uitgelegd dat ik wegga ook hij vroeg of het dan niet meteen nu kon. Goed na 3 bladzijden met vragen te hebben ingevuld was ook hij klaar en kon ik eindelijk verder. Al met al liep ik dus ineens door dat grapje 1 ½ uur achter op mijn schema. Normaal niet zo erg maar we moesten eigenlijk om 3 uur weg voor een bruiloftsreceptie in Nederland. Oké alles snel verder ingepakt en haast je rep je alles in de auto gemikt. Samen met Dik en Roderick naar Nederland gesjeesd (zijn geloof/hoop ik niet geflitst) waar we eerst bij Lennart in Maastricht nog iets moesten afgeven en ophalen. Gelukkig was de receptie daar niet heel ver vandaan. Normaal hadden we daar om half 5 willen zijn, nu waren we er om 18.20 uur en de receptie duurde tot 18.30 uur. :o Hebben nog even met het bruidspaar gekletst en met een paar vrienden van hun en zijn na een drankje weer in de auto gestapt op weg naar Spanje. Pffff héhé, eindelijk op reis. Onderweg in een restaurant gegeten en heel even geaarzeld of we naar huis zouden rijden om daar te slapen of toch maar proberen om iets voorbij Parijs te komen. We kozen het laatste, niet wetend dat je net voorbij Parijs je geen hotels langs de weg hebt. Langs de periferique heb je ze bij bosjes. Het eerstvolgende hotel wat we tegenkwamen was in Orleans het klokje in de auto gaf 2.30 uur aan.:-( Er was nog precies 1 kamer vrij, die geboekt stond als toegankelijk voor invaliden. Iets, nu ja veel ietsjes, later dan gehoopt stapten we eindelijk in bed.
Wat voor ‘n bed, de volgende ochtend werden we beide wakker met pijn in ons rug.:sad: Voor woensdag hadden we het beter geregeld. De reis verliep verder voorspoedig en we zijn vanmiddag aangekomen in Sevilla. Nu weer 2 uur vroeger dan volgens de routeplanner omdat er een nieuw stuk snelweg ligt vanaf Salamanca naar Sevilla.:smile: Dat hadden we gezien op de kaart van Spanje die we onderweg gekocht hadden. Onze pratende miep in de auto (tomtom) kende deze route niet en wilde ons steeds maar richting Madrid sturen. Vanaf Salamanca naar Sevilla hebben we een idee gekregen van de route die ik ga fietsen (loopt bijna paralel langs de snelweg) en wat is die ongelofelijk mooi zeg. Lieve mensjes van de fietsclub Adri, Kris(je),de Danny’s, Martin, en al de anderen die zo graag klimmen, wauw wat een mooie bergen, en die mag ik lekker allemaal op en af fietsen, lekker puh.:biggrin: :cool: :lol:
Dat gaat me lukken ook zeker weten:razz:, wat missen jullie een hoop zeg door niet mee te gaan. :roll: We hebben er in ieder geval een gezien van 924m hoog. De rest weet ik zo niet dat ontdek ik wel en dan horen jullie dat t.z.t wel.
Ik kan bijna niet wachten nadat ik al dat moois zag. Toch eerst maar van Sevilla genieten morgen. Wat we er vanmiddag al van gezien hebben zal dat zeker wel lukken. Ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes en een knuffel,
Astrid

  • 02 Mei 2008 - 07:30

    A3:

    De mooie foto's en de verhalen van Dirk over Mallorca deden me even terugdenken aan vorig jaar! Ik hoop ook dat je Sevilla bezoekt, want het is de moeite waard! A3

  • 02 Mei 2008 - 08:13

    Floep:

    hoi zusje, succes in spanje en we zien je volgend weekeinde wel ergens op je route, we horen wel waar we je oppikken,we vertrekken vrijdag al dus zaterdag zijn we bij jouw.
    groetjes marcel marja

  • 02 Mei 2008 - 09:22

    Kirrie:

    Hoi mams,
    Mooie foto's gemaakt :) En de verhalen worden wel ook steeds langer, de zuideuropese invloeden? ;) Hier alles goed, wel met een volledig ontbrekend ritme...
    XXX

  • 02 Mei 2008 - 09:36

    Josee (de Bruijn):

    Ha die Astrid, veel dank voor je mooie foto's en dito 'belevenis'!
    Wens je een hele goede start van je trip toe. Laat je lekker vertroetelen door Dik. Met zo'n kei achter je kom je er zeker wel!
    Veel liefs voor jullie twee

  • 03 Mei 2008 - 11:34

    Joke Br :

    hallo astrid
    geniet van alles en als het zwaar word doe je hoofd in de wolken en trap 'm er in !!groetjes

  • 04 Mei 2008 - 18:52

    Esther:

    lieve As,
    Fijn om je toch nog even gezien te hebben dinsdag... Geniet van Sevilla, is errug mooie stad enne eet nog wat lekkere tapas enzo. Groetjes aan Dik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Joepie. Ik ga een maand lang fietsen in Spanje. Dit als beloning voor mezelf omdat ik de Posttraumatische Dystrofie die ook bekend is onder de naam Sudeck of CRPS min of meer verslagen heb. Een ziekte met een wisselend en grillig verloop. Ik tevens deze fietstocht laat sponsoren en de opbrengst is voor de stichting Esperance wat betekent "Hoop voor de Toekomst", zij houden zich bezig met onderzoek en behandeling naar deze rotziekte. Ik hoop dat ik na een maand 2000km op mijn teller heb staan. Maar ook en vooral een boeiende tocht heb gehad. Astrid

Actief sinds 14 April 2008
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 67350

Voorgaande reizen:

26 Mei 2013 - 13 Juni 2013

Op ontdekkingsreis door Japan.

21 Augustus 2011 - 22 September 2011

Toch(t) naar Santiago de Compostella

12 Mei 2009 - 12 Juni 2009

Op weg naar Rome

29 April 2008 - 31 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: