Gister laatste tocht Mallorca - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Astrid Huizing-Nieuwenstein - WaarBenJij.nu Gister laatste tocht Mallorca - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Astrid Huizing-Nieuwenstein - WaarBenJij.nu

Gister laatste tocht Mallorca

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

27 April 2008 | Spanje, Palma de Mallorca

Hoi, hoi, iedereen :D (hopend dat de smileys het nu wel doen, de afgelopen 2 verhalen deden ze het niet, vandaar al die rare tekentjes in de tekst)
Het fietsen zit er helaas op hier. :sad: Gisteren mijn laatste tocht gereden op dit mooie fietseiland. Het is reuze snel gegaan en wat mij betrefd uitstekend verlopen. Ik ben content (ja ik weet dat dat vlaams is, kwestie van integratie) :o
Nu weet ik zeker dat mijn fietstocht in Spanje niet te hoog gegrepen is zoals sommige mensen dachten en dat het me wel zal lukken. Helaas moeten jullie nog een dagje wachten op de foto´s van Mallorca. Er is hier nergens een internetcafé waar je een memorystick in kunt doen. Zoals de Hollander zei(eigenaar van het café waar we na het fietsen altijd wat gingen drinken)¨zo krijg je allerlei virussen binnen¨ wat volgens mij wel meevalt.
Goed nu mijn laatste tocht(je). Ik zal oppassen dat ik niet te verwaand wordt. :biggrin:
Gisteren gingen we naar de San Salvador een bergtop die, zo werd me verteld nogal zwaar is. Ook voor deze col kon je zelf beslissen of je hem op wilde of niet omdat het ook dezelfde weg terug was net als de tweede dag. Nu had ik zoiets van, ik heb gisteren de zwaarste etappe met zijn 2 cols overleefd dus zal me dit ook wel lukken. Ik mag het toch in mijn eigen tempo doen. De weg ernaar toe was nogal heuvelachtig. Ik was weer gestart in groep 3C. Ook de enkeling die vandaag van onze club gingen fietsen begonnen in mijn groep. Maar na een km of 10/15 werd er ineens van groep verwisseld groep B werd C en omgekeerd. Ik besloot wijselijk (dacht ik) om bij de C´s te blijven omdat we die berg op moesten. De mannen van de club gingen toch maar naar de B. Later ontdekte ik dat er 1 in mijn groepje was gebleven. Het tempo zat er flink in, hoezo iets trager dan de B´s we fietsten al snel zo rond de 30, best heftig. Gelukkig ging het heuvel op en af wat langzamer en was ik niet de enige die moeite met dat tempo had. :?
Op het laatste vlakke stuk voor we de berg op moesten ging het nog sneller nml zo´n 33. In 1ste instantie lukte dat wel totdat we de wind tegen hadden. Ik heb me toen verder naar achter laten zakken onder het mom van; ik moet zo wel die berg op die ik in al zijn glorie, inclusief klooster, hoog voor me zag liggen. Toen ik bijna achteraan fietste hoorde ik meer mensen steunen. Ik merkte tegen mijn buurman op dat ik dit tempo best heftig vond. Dat vonden er meer dus hebben we gevraagd of het niet wat rustiger kon. Onze wens werd vervuld.
Bij de berg aangekomen constateerde ik dat minder dan de helft naar boven ging, later begreep ik waarom. Eerlijk gezegd aarzelde ik ook even bij de aanblik maar vond dat ik het op zijn minst moest proberen. Het 1ste stuk ging vals plat omhoog in de brandende zon, niet echt lekker maar ik wist dat ik vanzelf wel een keer schaduw tegen zou komen. Dat is nu eenmaal de wet van een berg. Al snel passerde ik een bord met daarop de afstand en de hoogte. Dat was dus meer dan me gezegd was. Het zou zo´n 2,5 km zijn. Niet dus, 4,8 km en een stijging van 6,4% oeps :shock: Niet teveel aan denken. Ook hier werden de km´s aangegeven wat wel zo prettig is want dan kan je beginnen met aftellen. Toen ik bijna boven was kwamen de mannen van onze club net 1 voor 1 naar beneden en riepen me vrolijk toe. Zo ver zaten we dus ook niet achter hun terwijl wij een iets andere weg hadden genomen. Eentje stond net voorbij een van de laatste bochten naast zijn fiets me aan te moedigen alsof ik een echte coureur was, dat vond ik wel heel stoer van hem, Dank je Martin. Eenmaal boven op een parkeerplaats aangekomen hoorde ik dat de echte top bij het klosster lag. Dus ik weer op de fiets om het laatste stukje te doen, jeeminee zeg dat was stijl. Viel bekans van mijn fiets omdat ik niet zo snel ging. Ik maar denken dat de Hollandstraat stijl is, niet dus. Maar het is me gelukt. :biggrin:
Even heerlijk van de triomf genoten en foto´s genomen voor ik aan de afdaling begon. Terug beneden gingen we met zijn allen een dorpje in om wat te drinken en te eten. Daar bleek al snel dat het voor sommige te lang duurde want die wilden in het hotel gaan lunchen. Dat waren ook diegene die niet de berg op waren gegaan en dus na een pauze van een klein uur wel uitgerust waren. dat gold niet voor de klimmers. Gelukkig vond de leiding het ook niet nodig om na 10 min al te vertrekken. Vonden ze niet echt leuk wat op de terug weg duidelijk werd door het tempo weer hoog op te voeren. Dit keer hadden ze aan mij een slechte. Wind mee oké maar heuvel op en af, dus niet! Ik bleef gewoon achteraan fietsen en als het te snel ging bleef ik mijn eigen tempo fietsen wat door de achterste begeleider direct werd opgepakt door, zachter, zachter te roepen. Voor alle duidelijkheid ik was niet de enigste die het snel vond. Op een gegeven moment moesten we een drukke straat oversteken en dan is het zaak om zo dicht mogelijk bij elkaar te gaan staan. Toen ik dus naar voren ging om aan te sluiten merkte een van de mannen op ¨als je weer eens komt ga dan met die fiets bij de recreanten¨. Dat had ie dus niet moeten zeggen. :evil: Mijn antwoord was (vooral) luid en duidelijk, ik ben tenminste de berg opgefietst en jij niet en als je in het hotel wilt lunchen dan moet je niet mee gaan fietsen of met een andere groep meegaan!! Dit hoorde de voorste begeleider en die gaf me gelijk. Hij zei tegen die man dat hij het onsportief vond om zo te reageren. Samen uit samen thuis dat zijn de regels en daar moet je het meedoen. Haha :lol:, :cool: ik blij. Achter mij hoorde ik wel wat gegrinnik maar dat boeide me niet. Bovendien ben ik ¨beter dan hij¨ want ik rijd op een sportfiets met maar 27 versnellingen en hij met 30.
Nu was ik ook best moe van die klim hoor dus toen ik af en toe een duwtje in de rug kreeg van mijn mede clubgenoot heb ik dat ook dankbaar geaccepteerd. Uiteindelijk waren we niet heel veel later in het hotel dan de B groep. Wel had ik stiekum lol dat de groep die zo zat te haasten niet in hun fietskleding het restaurant in mochten maar zich eerst moetsen omkleden. Dit is een van de regels. We waren rond 14.45 thuis en je kon tot 3 uur lunchen. Of ze het gehaald hebben weet ik niet, ik ging gewoon lekker naar mijn kamer om een heerlijke douche te pakken. Zag ik er de dag ervoor als een zoutkristal uit, nu leek ik meer op de vooruit van een auto die door de polder rijd en allerlei vliegjes e.d. tegenkomt. Nogal zwart hier en daar. :wink:
Ik heb mezelf daarna beloond met een overheerlijk ijsje, mmm ijsje?, was maar een horentje met 3 bollen van carte d´or. :roll: Echt lekkerrrrrrrrrrrrrrr.
Nu dat was het dan weer even. Morgen zal ik de foto´s erop zetten en dinsdagavond vertrek ik samen met Dik naar Sevilla voor mijn echte tocht waarvan ik hoop dat hij voorspoedig verloopt.
Tot dan.
Liefs en een knuffel
Astrid

  • 27 April 2008 - 15:01

    Loes:

    laat ze het maar weten hoor ik vind het knap van je die berg. Ik ben er van overtuigt hoor dat het je gaat lukken de komende weken. Goede reis dinsdagavond.

  • 27 April 2008 - 18:31

    Magda:

    Moedig en lef heb je, hé! Hoedje af.

  • 27 April 2008 - 19:40

    Krisje:

    Ja, Astridje,
    Ik heb het dit jaar allemaal enorm gemist maar ik ga zeker volgend jaar mee.
    De Sollér, de Randa, Antraxt, Felanixt enz.... tot volgend jaar!

  • 27 April 2008 - 19:54

    Floep:

    heerlijk verhaal, wat ben je toch een lekkere drol. Zelf wel ik die gozer wel tegenkomen die niet de berg was opgefietst, ff uitleggen hoe ik over hem denk, waardeloze zak zeg. en ijsje regel ik in spanje wel voor je, maar dan een goeie. kus en tot gauw, broertje

  • 28 April 2008 - 06:42

    Esther:

    Je bent een absolute topper! Laat al die mietjes die de berg niet opdurfen, maar lekker kletsen!
    Rust nu maar lekker uit en dan kan je er dinsdag weer lekker tegenaan.
    knuf

  • 28 April 2008 - 09:21

    Thea:

    Goed hoor Astrid even lekker mopperen kan zo opluchten hè.Je hebt het weer gehaald.
    Ben trots op je!! Goede reis dinsdag,en vele veilige fietskilometers toegewenst.
    Pas goed op jezelf.
    Groetjes Thea

  • 28 April 2008 - 19:56

    Laura:

    Goed zo, Astrid! Zet 'm op in Spanje.

  • 29 April 2008 - 10:22

    Tante Git-Oom Kees.:

    We worden al moe alleen van het lezen.
    Goed wat je doet.
    Veel sterkte in het echte Spanje.

  • 29 April 2008 - 11:14

    Kirrie:

    Hoi mams, weer een indrukwekkend verhaal :) hoewel ik een deel natuurlijk al gehoord had... Goed bezig iig. Knuffel

  • 29 April 2008 - 14:15

    Martin:

    Ongelooflijk jouw schrijvers (fiets) talent, ik was er zelf ook bij maar ik zou er heus zo geen verhalen kunnen over schrijven.
    Ik kijk al uit naar je avonturen tijdens de zilverroute.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Joepie. Ik ga een maand lang fietsen in Spanje. Dit als beloning voor mezelf omdat ik de Posttraumatische Dystrofie die ook bekend is onder de naam Sudeck of CRPS min of meer verslagen heb. Een ziekte met een wisselend en grillig verloop. Ik tevens deze fietstocht laat sponsoren en de opbrengst is voor de stichting Esperance wat betekent "Hoop voor de Toekomst", zij houden zich bezig met onderzoek en behandeling naar deze rotziekte. Ik hoop dat ik na een maand 2000km op mijn teller heb staan. Maar ook en vooral een boeiende tocht heb gehad. Astrid

Actief sinds 14 April 2008
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 67345

Voorgaande reizen:

26 Mei 2013 - 13 Juni 2013

Op ontdekkingsreis door Japan.

21 Augustus 2011 - 22 September 2011

Toch(t) naar Santiago de Compostella

12 Mei 2009 - 12 Juni 2009

Op weg naar Rome

29 April 2008 - 31 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: