2 cols - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Astrid Huizing-Nieuwenstein - WaarBenJij.nu 2 cols - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Astrid Huizing-Nieuwenstein - WaarBenJij.nu

2 cols

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

25 April 2008 | Spanje, Palma de Mallorca

Hoi,hoi lieve mensen :-D
Weer een berichtje van mij. Vandaag ben ik minder uitgeteld dan woensdag terwijl de tocht zwaarder was volgens de kenners. Daarover straks meer. Ik heb weleens benen gehad die niet wilde wat ik wou maar nooit het gevoel van totaal geen energie meer hebben. Ik ken dat nu dus ook. Aangekomen in het café kon ik nog net mijn fiets wegzetten en plofte daarna in mijn stoel waarop iemand van ons zei ¨Astrid die is volkomen leeg¨. Op die reactie heb ik mijn neus maar eens stevig gesnoten pfff :doubt: :cry: Maar na een cola en een handvol zoute pinda´s ging het weer en had na 5 min alweer volop praatjes, zeiden de jongens tenminste. :roll: ¨s Avonds na een overheerlijk bad als een bouwvakker gegeten, veel dus. Gisteren was een rustdag en daar heb ik volop van geprofiteerd en genoten. Eerst uitgeslapen voorzover mogelijk in een sporthotel waar je al vroeg het geklik van wielerschoenen op de trap hoort en waar ik dus naast slaap grrr. :sad: Zien dat ik dat volgend jaar anders regel. Na het ontbijt wat souvenirs voor de kinderen en Dik gaan kopen. :grin: Ja Anwar als je lief blijft krijg je ook iets. :lol: Na de lunch ben ik bij het zwembad wat gaan lezen en waar ik eens lekker eigenwijs deed. Ik had nml gezien dat er een aantal stoelen aan de rand al minstens een uur onbezet waren maar wel met een handdoek erop. Op een gegeven moment kwam ernaast een ligstoel vrij en ben daar op gaan liggen omdat de mijne naast de pingpongtafel stond niet echt prettig al die ballen op je boek. Komen er op een gegeven moment 5 mensen aan die 4 stoelen hadden, eentje tekort dus. Net toen ik wilde voorstellen dat ik wel een stoel wilde opschuiven werd er op een zeer commanderende toon gezegd ¨zeg madammeke ziet ge niet dat we met 5 zijn en dus nog een ligstoel nodig hebben. Dat was dus fout haha :badgrin: Mijn antwoord was dus duidelijk pak die stoel maar als je wilt. Aha, een Hollandse was het antwoord, hadden we kunnen weten, waarop ik geheel en al vrolijk zei ¨ja leuk hé van je buren moet je het hebben¨ daar hadden ze niet van terug en ik ging met een grijns op mijn gezicht weer door met lezen. :evil: Sorry lieve vrienden uit België het is niet op jullie hoor.
Vandaag heb ik heerlijk gefietst. Ik begon wel een beetje nerveus aan mijn tocht want had heel wat verhalen gehoord over hoe zwaar die soms wel niet was met 2 cols erin. Ik besloot dan ook wijselijk met groep 3C mee te gaan en dat was een goeie keus. De rit was inderdaad wel zwaar maar ik had hem erger verwacht. Is het omdat het 2km trager ging of ben ik inmiddels al meer gewent aan het klimmen. Kwam ik woensdag telkens als laatste boven vandaag had ik er gem. 5/6 na mij. Ik kreeg trouwens een compliment van een van de begeleiders over mijn klim en afdaaltechniek. Zij wist dat dit voor mij de 1ste keer was. Volgens haar nam ik telkens op de juiste manier de binnen of de buitenbocht bij zowel het klimmen als dalen en remde af als het nodig was. Ik moet zeggen dat het wel een kick geeft zo´n afdaling. :cool: Nu ga ik niet altijd zo hard als sommige anderen maar ik haal er toch heel vaak een aantal in echt gaaf soms.:cool: Ja ik let heus wel op hoor want ik wil nog langer mee dan vandaag. De tocht van vandaag was trouwens ook qua natuur ontzettend mooi. Ik wist niet dat Mallorca zo mooi was. Als ik aan Mallorca dacht dan was het zon, zee, strand nu niets is minder waar. De natuur is hier zeker in dit seizoen overweldigend. Vooral als je zoals wij het binnenland intrekt. Het gaat van liefelijk plat (das altijd maar even)( met frisgroene weilanden dan vals tot heel vals plat met olijven, sinaasappel of citroenbomen met daaronder schapen of geiten, naar ruige heuvels en bergtoppen met bloemen in allerlei soorten, kleuren en vooral geuren. Vandaag langs enorm veel hellingen met brem en bloesems gefietst echt fantastisch die geur dan vergeet je bijna dat je aan het klimmen bent zo mooi. Kortom absoluut de moeite waard om eens gewoon naar toe op vakantie te gaan maar dan wel in dit seizoen want anders is het veel te warm. Vandaag was het hier zo´n 26/28 graden heb ik me laten vertellen. Dat was bergop ook wel te merken. Gelukkig fiets je daar soms ook in de schaduw. Na 118km moe maar voldaan aangekomen bij het stamcafé waar ik opmerkte dat het een mooi tochtje was en ik gelukkig niet zo leeg was als woensdag wat me gelijk op een ¨mooi zo dan kun jij morgen wel weer met ons (3B) mee en op kop rijden¨. Haha had je gedacht, ik ben nml ook van de luie was mijn antwoord. :roll: :biggrin: Morgen word ook weer een zware rit met weliswaar ¨maar¨een berg maar die schijnt redelijk stijl te zijn. Veel wil ik er niet over horen dus ik hoop dat ze vanavond er niet al teveel over zeggen tijdens het eten. Toen ik terug in het hotel was en mezelf in de spiegel zag leek ik wel een zoutkristal. Mijn gezicht was wit gespikkeld en ook in mijn haar zat een hoop zout maar een douche doet wonderen met een mens zo ook met mij. :wink:
Jullie boffen dat het 19.45 is, bijna tijd om te gaan eten dus. Ik zal het me weer laten smaken. Dan weer op tijd naar bed, ja echt waar, ik lig er meestal rond 10.30 in. Feesten doe ik zaterdagavond wel.
Lieve mensen bedankt voor het lezen van een dit keer wel lang verhaal. Ik voel me helemaal top en trots op mezelf dat het me nog lukt ook om boven te komen. Mens kan weleens stoer doen en zeggen, oh dat lukt me wel. Nu dat blijkt dus nu.
Dikke knuffel van een hele happy
Astrid :biggrin:



  • 25 April 2008 - 17:59

    Josee:

    Hi hele happy Astrid, da's gewoon genieten om jouw avonturen te lezen! Nog een hele fijne dag daar gewenst en toi,toi,toi!

  • 25 April 2008 - 18:05

    Magda En Roland.:

    Prachtig, dat had je niet gedacht vorig jaar! Ben een beetje " jaloers" dat ik er niet bij ben....groetjes aan Urbain Wieme en Co

  • 27 April 2008 - 13:37

    Kirrie:

    Hoi mams,
    Wat een avonturen allemaal weer :) Wist wel dat het goed zou komen daar :) Maar wat op vakantie gaan betreft, ik stem er toch voor om als we van de zomer met zijn allen gaan niet te gaan fietsen. Dan komen wij allemaal 3 uur later aan ;)
    liefs

  • 13 Mei 2008 - 14:19

    Jan :

    heb je blog van A3. wist dat je ongeveer in Spanje zat, en blijkbaar "goe bezig". zit alles zo'n beetje terug op z'n plaats en waar het hoort te zitten? ja dus. alvast veel mentale steun vanuit St-Pauwels. Hoeistweer? wij horen dat het daar nogal regent, en hier is't 28°C!!!
    geniet nog van de cols (1. berg die je kan op fietsen; 2. schuimkraag op bier). gr. Jan (tot blogs)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Joepie. Ik ga een maand lang fietsen in Spanje. Dit als beloning voor mezelf omdat ik de Posttraumatische Dystrofie die ook bekend is onder de naam Sudeck of CRPS min of meer verslagen heb. Een ziekte met een wisselend en grillig verloop. Ik tevens deze fietstocht laat sponsoren en de opbrengst is voor de stichting Esperance wat betekent "Hoop voor de Toekomst", zij houden zich bezig met onderzoek en behandeling naar deze rotziekte. Ik hoop dat ik na een maand 2000km op mijn teller heb staan. Maar ook en vooral een boeiende tocht heb gehad. Astrid

Actief sinds 14 April 2008
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 67357

Voorgaande reizen:

26 Mei 2013 - 13 Juni 2013

Op ontdekkingsreis door Japan.

21 Augustus 2011 - 22 September 2011

Toch(t) naar Santiago de Compostella

12 Mei 2009 - 12 Juni 2009

Op weg naar Rome

29 April 2008 - 31 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: