Mallorca - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Astrid Huizing-Nieuwenstein - WaarBenJij.nu Mallorca - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Astrid Huizing-Nieuwenstein - WaarBenJij.nu

Mallorca

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

22 April 2008 | Spanje, Palma de Mallorca

Hallo allemaal,
Hier even gauw een berichtje vanuit een super zonnig :roll: Mallorca. Zondag zonder problemen aangekomen bij ons hotel. Daar ging het even mis bij het vinden van mijn kamer maar na een keer of 5 gevraagd te hebben wist uiteindelijk iemand waar mijn kamer lag evenals die van iemand anders die ook een 1 persoonskamer had. Naast het trappenhuis wat ik niet echt fijn vind omdat het er nogal gehorig is. :-| Gisteren begonnen met fietsen ik zit in groep 3 en wij gaan gem. zo´n 25/27km per uuur voor mij een prima tempo. Gisteren was een redelijk vlakke rit met af een toe een kleine beklimming en goed te doen wel erg veel wind zeker in het begin. We hebben zo´n 83km gefietst. We hebben 2 tot 3 begeleiders. Op de moeilijke punten wordt gewacht totdat iedereen weer bij is. Vandaag was een pittig dagje. Het eerste gedeelte van de rit was zo goed als vlak maar het moeilijkste gedeelte zat ter hoogte van de 50km. Daar gingen we langzaam beginnen met een beklimming die uit 7 gedeeltes bestond. Het advies was dan ook ieder in zijn/haar eigen tempo temeer daar we daarna het klapstuk van de dag hadden. Een beklimming van 5km naar de top van een berg met daarop een klooster. Bij de 1ste beklimming wist ik een snelheid te houden van rond de 12/15km te houden best netjes vond ikzelf. Ik had in ieder geval iemand van de club op een constante afstand voor me rijden. Totdat we aan de beklimming van de berg begonnen. Je hoefde niet te gaan en er waren er inderdaad die niet gingen. Maar ik wilde het in ieder geval proberen. Op de cadans in mijn hoofd van ik kom, ik kom, ik kom er bovenop, ik wil, ik wil, ik wil er bovenop ben ik bovengeraakt. Heb niet eens in mijn allerkleinste verzet gereden, op 2x na nml bij een scherpe haarspeldbocht. Ik ben zelfs 2 mensen voorbijgereden, dat geeft toch wel een kick. Evenals het feit dat er van onze groep, die bij groep 2 fietsen, op een gegeven moment naar beneden kwamen en heel hard riepen ¨kom op Astrid, doorgaan je kunt het¨ Dat doet wel deugd. Ook de bordjes met daarop de km´s. Bij de 1ste dacht ik oh dit gaat wel goed, bij de 2de mm al bijna op de helft, bij de 3de dit ga ik halen, bij de 4de yes ik ben er bijna. Ja hoor, daar is het klooster. Yes,Yes,Yes gehaald :biggrin: Een van ons stond me op te wachten echt gaaf. Ben helemaal trots op mezelf. Na een aantal foto´s van het uitzicht genomen te hebben moest ik helaas al aan de afdaling beginnen die wel heel stoer was. Toen iedereen weer beneden was gingen we richting hotel, uiteindelijk hebben we vandaag zo´n goeie 90 km gefietst. Morgen wordt ook wel vermoeiend dan gaat het berg op berg af, maar ook dan weer ieder in zijn eigen tempo. Het schijnt een hele mooie rit te zijn heb ik gehoord. Maar ook morgen laat ik me verrassen en wil ik niet teveel weten wat ik tegenkom. Donderdag is een rustdag en die zal ik ook volop benutten. Kan helaas op deze computer geen foto´s doorsturen dus die houden jullie nog van me tegoed.
Vanuit een zonnig Mallorca wil ik ook nog iedereen bedanken met alle lieve en bemoedigende tekstjes bij het vorige mailtje maar ook alle mensen die al iets overgemaakt hebben voor de stichting Esperance wil ik hartelijk danken.
Een dikke knuffel voor jullie allemaal van een happy, al volop verkleurde (beetje rood verkleurd hier en daar)
Astrid









  • 22 April 2008 - 16:57

    Ans:

    Hey astrid - geweldig! ik ben een beetje solidair en ben al 2x naar de GLTT gefietst. Veel plezier daar in de zon - Ans

  • 22 April 2008 - 17:21

    Loes:

    hoi Astrid, leuk om te horen hoe het je vergaat in Mallorca. GElukkig is het weer goed en kunnen jullie lekker fietsen. Veel plezier nog deze week.

  • 22 April 2008 - 17:43

    Thea:

    Hoi Astrid
    Je hebt het maar mooi weer geflikt vandaag,goed hoor!!!
    Nog veel fietsplezier doei.

  • 22 April 2008 - 18:16

    Magda En Roland:

    Groetjes aan iedereen van uit Maleizen en zeker aan Co. Borghans enz...

  • 22 April 2008 - 18:41

    Marleen:

    Beste Astrid,
    Ik ben vol bewondering (en ook een beetje jaloers) dat jij dat allemaal kan. Ik kijk al uit naar je volgende verslag.
    Ga zo door!

  • 22 April 2008 - 20:30

    Marja En Marcel:

    Hoi Astrid, knap van jou 90 km is een heel eind, ik doe het je niet na.
    Succes voor de rest van de week.
    Geniet ervan. Groetjes Marcel en Marja.

  • 22 April 2008 - 21:23

    Kirrie:

    Hoi mams,
    Weer genoeg reden om trots op je te zijn zou ik zo zeggen :) Fijn dat het zo goed bevalt en dat de sfeer goed is :) Geniet ervan,
    liefs

  • 24 April 2008 - 08:13

    Esther:

    Hoi Astrid,
    Heb je verhaal ook live via de telefoon gehoord, maar toch nog eventjes een reactie. Hopelijk ben je lekker bijgekomen na je lange fietstochten. Wel fijn dat je een bad hebt op je kamer, kunnen je spiertjes lekker bijkomen.
    Heb je de foto van Roro's ogen gezien? Hij lijkt net dracula, maar is ook wel schattig hoor. Geniet vandaag van je rustdag enne zet het op de vorige dagen.
    Knuffel Esther

  • 24 April 2008 - 12:07

    A3:

    Hey Astrid, ik vind het fijn dat je het daar naar je zin hebt en dat de sfeer goed is! Probeer op je vrije dag een terrasje met een overheerlijke 'Marguerita' (tussen je hotel en de zee is een cocktailbar), maar vergeet je niet te beschermen tegen de zon. Groetjes aan de bende! A3.

  • 25 April 2008 - 06:25

    Roro:

    Hoi mam,
    Ik leef nog hoor. Zie er alleen wat eng uit.
    Goed om te horen dat je je vermaakt in het zonnige zuiden. Tot maandag,
    Knuffel

  • 25 April 2008 - 15:42

    Maaike:

    Het klinkt zeer sportief allemaal, doe je ook iets aan jouw Spaans??
    Groetjes en veel plezier en Mallorca!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Joepie. Ik ga een maand lang fietsen in Spanje. Dit als beloning voor mezelf omdat ik de Posttraumatische Dystrofie die ook bekend is onder de naam Sudeck of CRPS min of meer verslagen heb. Een ziekte met een wisselend en grillig verloop. Ik tevens deze fietstocht laat sponsoren en de opbrengst is voor de stichting Esperance wat betekent "Hoop voor de Toekomst", zij houden zich bezig met onderzoek en behandeling naar deze rotziekte. Ik hoop dat ik na een maand 2000km op mijn teller heb staan. Maar ook en vooral een boeiende tocht heb gehad. Astrid

Actief sinds 14 April 2008
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 67347

Voorgaande reizen:

26 Mei 2013 - 13 Juni 2013

Op ontdekkingsreis door Japan.

21 Augustus 2011 - 22 September 2011

Toch(t) naar Santiago de Compostella

12 Mei 2009 - 12 Juni 2009

Op weg naar Rome

29 April 2008 - 31 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: