Ochtend en avondetappe - Reisverslag uit Châlons-en-Champagne, Frankrijk van Astrid Huizing-Nieuwenstein - WaarBenJij.nu Ochtend en avondetappe - Reisverslag uit Châlons-en-Champagne, Frankrijk van Astrid Huizing-Nieuwenstein - WaarBenJij.nu

Ochtend en avondetappe

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

25 Augustus 2011 | Frankrijk, Châlons-en-Champagne

Hier is dan eindelijk het verslag van dinsdag 23 augustus mijn derde fietsdag.
Dank jullie wel voor de lieve en bemoedigende reacties vooral ook wat Dik zijn ongeval betreft. Het gaat inmiddels gelukkig iets beter met hem. Heeft nog wel een zere schouder en is nogal stijf (wat ie in het echt ook wel is :)maar nu dus iets meer.
Ik heb deze dag in twee gesplitst vanwege het weer. 's Morgens ben ik rond half 8 vanaf Rethel naar Chalon en Champagne vertrokken. Mmmm champagne, toch wel een van mijn lievelingsdrankjes :)dat wordt dus genieten. Ideaal om dat op de wat lasterige momenten in gedachten te hebben. De zon kwam al erg snel tevoorschijn. Ik ben door de meest kleine gehuchtjes heen gekomen waarvan de meeste zelfs op mijn kaart amper zichtbaar en nog kleiner dan een speldeknop zijn. Toch wonen er mensen met kinderen daar ik in elk gehucht wel een bordje tegenkom dat je moet oppassen voor de schoolbus. Wat ook wel verwonderlijk is dat ze zelfs in die piepkleine gehuchtjes overal bloemen hebben. Aan het begin en eind van het dorp vaak een speciale bak, op elk minuscuul klein pleintje, aan lantaarnpalen en uiteraard aan en om de huizen heen. Elk dorp kan dus ook sterren krijgen hoe bloemrijk ze zijn. Ik heb er een paar gezien met 4 sterren dus dat is vast het hoogst haalbare.Afgezien van al die bloemen en uiteraard de mooie (groot of klein)en minder mooie of vervallen huizen zie je er echt niets, heel, heel soms een auto, vaker een tractor maar verder niemand op straat. Ben ik in gedachten aan het bedenken dat ik nergens een hond zie, ze hooguit weleens hoor maar gelukkig achter slot en grendel (hou niet zo van loslopende honden op straat als ik fiets) oke soms een kat maar ook helemaal geen kip(pen)zie. Later blijkt dus waarom. In een van de plaatsen waar ik doorheen fietste wordt binnenkort namelijk een kippenfeest gehouden. Tja dat verklaard natuurlijk een hoop ;)Kippen worden natuurlijk allemaal aan het spit geregen. De kippen op de foto kijken zien er wel cool uit maar zullen zich dat niet voelen. In Mourmelon le Grand had ik mijn eigen cafe met buitenterras op het pleintje van de kerk (zo hoort het ook toch? geen kerk zonder cafe) Lennart zat daar op mij te wachten met een heerlijke kop thee een plak gemberkoek en een sinaasappel in 4 stukken. We vonden het wel grappig dat deze plaats Grand als toevoeging heeft want het was het 1ste grote plaatsje na Chalon.
Rond 1uur kwam ik in Chalon aan en zat Lennart al op het terras van ons hotel met een glaasje rose op mij te wachten. Helaas konden we nog niet op onze kamer dus heb ik me in het invaliden toilet, (zo voelde ik me niet hoor) van het hotel maar even wat opgefrist en een jurkje aangedaan. Bij de lunch ook maar glaasje rose genomen. Het laatste stukje was de temperatuur alweer boven de 30graden.
Na de lunch zijn we naar de kerk gelopen die door de Unesco als pelgrimskerk is erkend. Wel bijzonder om daar een stempeltje te krijgen voor in mijn St. Jacobspaspoort.
's Middags een beetje door Chalon heen geslenterd maar zelfs daarvoor was het te warm. Na ons ijsje konden we gelukkig in onze kamer en heb ik het verslag van mijn tweede dag gemaakt.
Net na 5 uur ben ik aan mijn avondetappe begonnen. Lennart zou me dan na zo'n 30km weer oppikken en terug rijden naar ons hotel. In ieder geval een stuk aangenamer fietsen dan met die warmte. 's Avonds is het toch weer anders fietsen dan overdag. De kleur van de lucht en de geur is toch anders. Wel stond er meer wind waardoor ik wat minder snel vooruit kwam. Uiteindelijk had ik toch bijna net zoveel gefietst dan gepland maar meer omdat Lennart iets later vanuit het hotel vertrok. Ik heb in een vrolijk met bloemen versiert bushokje op Lennart zitten wachten.
De rest van de avond staat dus in mijn vorige verslag.
Bij deze tot de volgende.

  • 25 Augustus 2011 - 21:06

    Anwar:

    gefeliciteerd met je stempel :)

  • 25 Augustus 2011 - 21:34

    Josee (de Bruijn):

    Ha die Astrid, stoer hoor om je weer - electronisch - te volgen. Wens je een mooie rit morgen toe. Hopelijk zonder al te veel hemelwater! Veel succes!
    Ciao bella.

  • 25 Augustus 2011 - 21:45

    Marrigje:

    Hoi Astrid,
    Je ligt waarschijnlijk lekker op een oor. Hoeveel stempels ga je halen???
    In je verhaal mis ik of je voor de avondetappe je bloemetjesjurk verruild heb voor je fietsoutfit.
    Lijkt me trouwens best een leuk gezicht, een stoere meid in bloemetjesjurk op roze fiets op weg naar Santiago de Compostella.
    Fijn dat je zo goed verzorgd wordt door Lennart. Doe hem ook de groetjes.

    Liefs uit Odijk

  • 30 Augustus 2011 - 07:28

    Kirsten:

    Hoi mams,
    Heb net je verslag gelezen als verhaaltje voor het slapen gaan :P Had natuurlijk al een hoop gehoord afgelopen weekend maar leuk om het nog even te lezen en de fotos te zien. Gefeliciteerd met je stempel, op naar de rest :)
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Joepie. Ik ga een maand lang fietsen in Spanje. Dit als beloning voor mezelf omdat ik de Posttraumatische Dystrofie die ook bekend is onder de naam Sudeck of CRPS min of meer verslagen heb. Een ziekte met een wisselend en grillig verloop. Ik tevens deze fietstocht laat sponsoren en de opbrengst is voor de stichting Esperance wat betekent "Hoop voor de Toekomst", zij houden zich bezig met onderzoek en behandeling naar deze rotziekte. Ik hoop dat ik na een maand 2000km op mijn teller heb staan. Maar ook en vooral een boeiende tocht heb gehad. Astrid

Actief sinds 14 April 2008
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 67351

Voorgaande reizen:

26 Mei 2013 - 13 Juni 2013

Op ontdekkingsreis door Japan.

21 Augustus 2011 - 22 September 2011

Toch(t) naar Santiago de Compostella

12 Mei 2009 - 12 Juni 2009

Op weg naar Rome

29 April 2008 - 31 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: