Als Astridje boos wordt dan........ - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van Astrid Huizing-Nieuwenstein - WaarBenJij.nu Als Astridje boos wordt dan........ - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van Astrid Huizing-Nieuwenstein - WaarBenJij.nu

Als Astridje boos wordt dan........

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

19 Mei 2009 | Duitsland, Sigmaringen

Dinsdag 19 mei,
Hier ben ik alweer. Jullie hoeven je echt geen zorgen te maken hoor als je even niets hoort. Soms heb ik geen internet en geen bericht is normaal altijd goed bericht.Het weer werkt op dit moment zeer goed mee. Zon, wind das dan weer wat minder maar maakt het niet zo benauwd, temperatuur de afgelopen dagen tussen de 20-28 graden. Wel veel pollen maar daar heb ik gelukkig iets voor. En nee ik heet geen Tom B :biggrin: Alhoewel de mijne ook officieel op de dopinglijst staan, flauwekul natuurlijk. Zijn gewone pufjes voor mensen met hooikoorts.:smile:

Zondag 17 mei 4de etappe.
Deze dag wat laat, 9uur, vertrokken omdat het ontbijt pas om 8 uur begon. Het eerste stukje zo’n 15 km tot net voorbij Bingen heb ik nog heerlijk langs de Rijn gefietst. Het weer viel uiteindelijk wel mee. De vorige avond hadden we gezien dat het mooi weer zou worden maar toen we aan het ontbijten waren begon het te miezeren. Ik balen natuurlijk :doubt: dus snel mijn mouwstukken en windvest (redelijk waterdicht) uit de tas gepakt. Na een kwartier heb ik mijn windvest en mouwstukken al afgedaan pff.:razz: Echt zalig zo rustig als het dat eerste uurtje was, je hoorde alleen het water en de vogels. Heel soms hoorde je een auto in de verte voorbij komen, ik ben een keer iemand tegengekomen die zijn hond uitliet. Eenmaal voorbij Bingen zag ik net zulke zotten als bij ons op de zondagochtend. Allemaal mannen, trouwens ook aardig wat vrouwen, in van die snelle pakjes op van die snelle fietsen. Wel aardige trouwens want ze zwaaiden allemaal als ze me zagen. Een keer heb ik zelfs met een groepje van 7 (5-2) mee mogen fietsen. Dat was op een open stuk waar het behoorlijk waaide. Een van de deelnemers kon even niet mee waarop de rest even iets vaart minderde en ze dus het zelfde tempo fietsten als ik. Een van de mannen vroeg of het een GPS was waar ik mee fietste en waar ik naar toe ging. Na mijn antwoorden boden ze aan om een stukje mee te fietsen zodat ze mij uit de wind konden zetten. Lief hé, zo hebben ze een km of 10 meegefietst en voor mij zelfs omgefietst. Ach ja ook zij moesten rond half 12 binnen zijn. (binnen is niet thuis maar in het café/clublokaal). :-p
Vlak daarna kwam ik in Nierstein aan, nee geen Nieuwenstein, waar Dik ook al was. Op een terrasje vlakbij het water hebben we eerst een ijs”je” (voor mij/ons dan) gegeten. :lol: Daarna hebben we aan overkant van de straat aan de oever van de rivier de Main wat gegeten en gedronken en wat gerust in een warm zonnetje met een lekker briesje. Na deze pauze moest ik zien dat ik mijn fiets op de veerboot kreeg aangezien het nog steeds geen waterfiets is. :razz: Ik was eerder bij de boot dan Dik, die heeft hem dus net gemist maar ja hij gaat natuurlijk wel sneller dan ik.
Het gebied waar ik nu doorfietste staat bekend als de bovenrijnvlakte, een vnl. agrarisch gebied. In Lorsch ben ik nog een keer gestopt om wat te drinken, koste even wat moeite om Dik te vinden omdat er een kermis in het stadje was. De meeste terrasjes zaten dan ook behoorlijk vol maar gelukkig hadden ze in de taverne nog wel plek voor ons. Nadat we weer doorliepen om mijn weg te vervolgen zag ik dat de apotheek open was en vroeg toen aan Dik of ie niet wat zonnebrand kon halen voor mij. Ik had daar beter even op kunnen wachten bleek later. Door de wind voelde je eigenlijk niet hoe fel de zon was. Bovendien fietste ik het tweede stuk vaak redelijk beschut, dom,dom,dom.:oops: Rood, rood, rood, hoe rood dat voelde ik toen ik zo’n 5km van Heidelberg verwijderd was. De dreigende wolken die ik al een hele tijd zag en steeds dreigender werden en uiteindelijk waarmaakten wat ze lieten zien, regen dus. Gauw mijn regenjasje aangedaan dat voelde dus niet echt lekker, zo’n plakkerig jasje op een rode huid. Ik had er amper 2 km mee gefietst toen ik gelukkig bij een aardbeikraampje (dat dicht was) een partytent zag staan langs de kant van de weg. Daar ben ik heel snel onder gaan staan toen het steeds harder ging regenen. :doubt: Ik stond er nog maar net toen er een andere fietser mijn voorbeeld volgde. Een hevig onweer brak los. Wat een herrie zeg, op een gegeven moment kwam er een klap dat we stonden te trillen op de grond. Op dat moment zegt die jongen, (vrij vertaald) oei, we staan op een ijzeren plaat maar droog onder de tent.:doubt: Gelukkig was het onweer een paar km bij ons vandaan en niet boven ons hoofd. Ik hoopte dus dat Dik er gauw aankwam die belde net toen ik onder het tentje stopte hij was net in Heidelberg. Zo heb ik dus 3km gesmokkeld. Kan al wel vertellen dat die al ruimschoots zijn ingehaald de dag erna.
Maandag 18mei 5de etappe.
Pff op maandagochtend om 8 uur een onbekende stad uit zien te komen. Dat was fietsen, stoppen kijken of je goed zit soms wel soms net niet, fietsen etc. GPS is een aardig ding maar soms heeft ie wat moeite met veel parallel lopende straten en vooral met fietstunnels, ik ook trouwens.:badgrin: Die zijn juist in sommige steden veelvuldig aanwezig om veilig van de ene naar de ander kant van de straat te komen. Alleen dan moet je geen tunnels hebben die meerder uitgangen hebben, soms wel 4. Wanneer je denkt ik moet zo rechtsaf dan pak ik in de tunnel ook de rechterafrit, dan zit je dus verkeerd. Heel soms staat de straat of de richting aangegeven maar meestal niet evenals de tunnels zelf die zie je ook niet snel, soms staan er borden voor of van die megagrote zuilen of prullenbakken. :badgrin: Ja en zo kan het dan gebeuren dat je op een gigantisch drukke weg zit wat wel mag maar niet echt prettig is, oversteken gaat dan ook niet zo handig op je fietsje. :doubt: Hé hé eindelijk na een uur de stad min of meer uit om vervolgens in de voorstad uit te komen geen tunnels maar veel een richting ook voor fietsers. Na 1½ uur zat ik eindelijk op de gewone route die ook niet echt van een leien dakje verliep. Een GPS die me op twee punten bijna de autoweg opstuurde maar verder ging het wel. :doubt: Behalve toen ik bij een plaatsje kwam dat er al was voordat ik er was in de zin van, ik moet nog 2 km naar dat plaatsje maar er dan gewoon al zijn. Je een straat niet in mag terwijl je er een meter terug zonder probleem mag fietsen en het vervolg er net zo uit ziet. Blijkt dat je halverwege de straat de brug opmoet, staat nergens aangegeven, zo fiets je dan maar heen en weer totdat je er bijna gek van wordt. Goed ook Bruchsal heb ik weer overleefd, ze hadden er trouwens wel een mooi slot wat helaas dicht was op maandag. Uiteindelijk ben ik na 4 uur! :evil: en maar 55km op de teller gestopt voor een kop thee die Dik gemaakt had en een banaan. Het volgende deel van de etappe ging wel aardig met de eerste echte lange stukken vals plat en een wat steviger klim wat op zich goed ging, maar toch voelde ik me aardig gefrustreerd. Het resultaat hiervan? :roll: Ik ben 6km de stad door gesmokkeld en daarna ben ik er als een speer vandoor gegaan. De resterende route (stukje van de volgende dag) heb ik dus maar “even” uitgereden. Het vals plat veranderde in klimpartijen de laatste 69km heb ik in 3 uur gedaan. :wink: Waarbij de laatste 11km echte super waren. Dat ging bijna de hele tijd licht naar beneden waardoor ik op mijn grootste verzet fietste en een snelheid haalde van rond de 40km.:cool: Ik heb uiteindelijk ondanks alle moeilijkheden van deze dag 158km gefietst.:razz: Krijg een Nieuwenstein boos en dan doen ze weleens dit soort dingen. Zo mijn revanche was gelukt haha :lol:, mij krijgen ze zomaar niet klein.
Vrolijke zeer zonnige (niet alle zon anders moet ik weer in de regen fietsen) groetjes,
Astrid

  • 19 Mei 2009 - 22:19

    Josee DB:

    Hey lieve Astrid,

    Zo kennen we je weer ;-)
    Knappe prestatie hoor!
    En dan nu lekker slapen want het is 00.17 geworden en waarschijnlijk lig jij al te knorren. Veel dank voor je mooie verhaal.
    Buena notte xxx


  • 20 Mei 2009 - 07:08

    Marrigje:

    Hey Astrid,

    Nou je gaat zeker lekker zeg. Als je zo doorfietst ben je al door Oostenrijk heen voordat René komt.
    Kan me herinneren dat ik 40 jaar geleden met mijn ouders een keer in Sigmaringen ben geweest op een camping aan de Donau. Ik vond het toen maar raar dat ze het hadden over de schöne blaue Donau, want die was helemaal niet blauw. Ik weet niet hoe het nu is.
    Hoeveel km. heb je nu al op de teller staan?
    Nou ik ga gauw aan het werk, nog één dagje en dat een lekker lang weekend.
    Knuffels uit Odijk

  • 20 Mei 2009 - 08:29

    Kirrie:

    Hoi mams,
    Misschien moet je toch maar eens op zoek naar een andere GPS... Hoe is het ijs daar trouwens? Wel positief dat je tegen de tijd dat ik kom waarschijnlijk in Italie zit, want daar hebben ze natuurlijk prima ijs :) :P
    Hoop voor je dat het weer zo blijft! Trouwens, als je met een zuster/broederfietsclub gaat fietsen, mag je dan je kilometers niet opgeven bij je eigen club? ;)
    Fiets lekker door en geniet ervan
    Liefs

  • 20 Mei 2009 - 09:36

    Esther:

    Hoi As,

    Ideaal die broederschap onder fietsers..Waren er geen fanatiekelingen die meteen aanboden een einde mee te fietsen? Flauw hoor. Van lastige Duitse steden weet ik helaas alles, zelfs met de auto zijn sommige steden een ramp. Succes met de zonnebrand en veel wind-mee gewenst!
    Esther

  • 20 Mei 2009 - 10:40

    Karel DE RIDDER:

    Bedankt voor je relaas Astrid. Ik beken jaloers te zijn op je vrijheid enop de mooie momenten die je meemaakt. Maar jij verdient dit als niemand anders...veel succes met de (mee)wind en het weer en tot later.
    Een stilaan vermoeide campagneleider...want ja ik heb me weer kandidaat gesteld bij de komende verkiezingen. De toekomst wil immers vooruit...rara welke partij is dit weer....?

  • 20 Mei 2009 - 11:48

    Loes:

    Hoi,

    Het gaat je toch maar weer goed af zeg wat een leuke verhalen. Prettig om te lezen en elke keer maar weer een verrassing van wat je hebt beleeft.
    Doe de groetjes aan je husband en veel plezier op je tocht. Tot ziens, Loes.

  • 20 Mei 2009 - 15:30

    Marja:

    Hoi Astrid,

    Ik zit nog even de foto's te bekijken. En ik zie dat je niet op je rose fiets bent. Dus dan is deze tocht nog heftiger voor jou. Nou meid succes verder en veel mooi, vooral droog weer. Groetjes Marcel, Marja, Peter & Esther

  • 21 Mei 2009 - 12:08

    Gertie:

    Wat een snelheid zover je al bent. Leuk alles wat je onderweg meemaakt!
    veel sterkte door de hoge bergen..h groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Joepie. Ik ga een maand lang fietsen in Spanje. Dit als beloning voor mezelf omdat ik de Posttraumatische Dystrofie die ook bekend is onder de naam Sudeck of CRPS min of meer verslagen heb. Een ziekte met een wisselend en grillig verloop. Ik tevens deze fietstocht laat sponsoren en de opbrengst is voor de stichting Esperance wat betekent "Hoop voor de Toekomst", zij houden zich bezig met onderzoek en behandeling naar deze rotziekte. Ik hoop dat ik na een maand 2000km op mijn teller heb staan. Maar ook en vooral een boeiende tocht heb gehad. Astrid

Actief sinds 14 April 2008
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 67356

Voorgaande reizen:

26 Mei 2013 - 13 Juni 2013

Op ontdekkingsreis door Japan.

21 Augustus 2011 - 22 September 2011

Toch(t) naar Santiago de Compostella

12 Mei 2009 - 12 Juni 2009

Op weg naar Rome

29 April 2008 - 31 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: