Weer naar huis en wees welkom zondag - Reisverslag uit Rome, Italië van Astrid Huizing-Nieuwenstein - WaarBenJij.nu Weer naar huis en wees welkom zondag - Reisverslag uit Rome, Italië van Astrid Huizing-Nieuwenstein - WaarBenJij.nu

Weer naar huis en wees welkom zondag

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

10 Juni 2009 | Italië, Rome

Dinsdag 9 juni.
Vandaag ben ik precies 4 weken onderweg.
Net als de voorgaande keer was het ook deze keer een mooie, boeiende en leerrijke ervaring, een waar ik zeer tevreden op kan terugkijken. :smile: Een periode waarbij de leuke, mooie, soms ontroerende en tevens unieke momenten en ontmoetingen het met een zeer grote ruime voorsprong wint van de uiteraard ook aanwezige mindere momenten. :smile: Joepie, weer een berg, weer een heuvel, jeetje heb ik vandaag zoveel geklommen, wauw heb ik echt “zomaar” een stijging van 12%-14% overwonnen?:razz: Gelukkig heb ik deze keer maar 2 ½ dag regen gehad maar er waren even goed uiteraard ook de mindere momenten, het idee hebben dat je maar niet vooruit komt, wat achteraf dan best meeviel al dan niet in de brandende zon, moet ik nu alweer een heuvel/berg op van ergens tussen de 5 en 10% en soms meer %, het vals plat van een paar km van “maar” 2 tot 4%.:neutral: Een GPS die niet altijd doet wat ik wil en me een verkeerde kant of via een omweg opstuurde, (gelukkig weet ik nu waar ik op moet letten) of mensen die soms raar reageerden.:doubt:
Morgen gaan Roderick en ik weer op huis aan, met allebei, een paar vermoeide voeten en benen. Dat Roderick zijn benen voelt oké maar ik heb bijna 2000km gefietst berg op en af zonder enige spierpijn, hooguit soms wat vermoeide benen. Vervolgens loop je 3 ½ dag in Rome rond, weliswaar veel trappen op en af en heb ik dus gewoon spierpijn in mijn kuiten en scheenbeen. :roll:
Nu ja morgen wordt een makkie, we hoeven dan alleen maar gas te geven, af en toe te remmen bij de tolpoortjes om te betalen, als we moeten tanken of wanneer we iets gaan eten en zo kunnen we dus een beetje uitrusten. :lol:
De afgelopen dagen hebben we zo’n beetje alle hoogtepunten van Rome bekeken waarbij ik de meeste voor de tweede keer bezocht. Ondanks dat blijft het een boeiende en mooie stad waarbij je uiteraard ook heerlijk kunt eten. Zoals overal gaat ook daar weleens iets mis maar dat mag de pret niet drukken.

Hierbij wil ik iedereen die meegeleefd heeft zondagmiddag uitnodigen om een glas champagne of iets anders te komen drinken je bent van harte welkom. :razz: Liefst wel even laten weten of je komt en met hoeveel dan kan ik er rekening mee houden als ik boodschappen doe, wat wel weer wennen zal zijn na een maand op de fiets gezeten te hebben.:biggrin: Uiteraard mag je ook wel vanaf donderdagmiddag of vrijdag langs komen voor koffie, thee of iets anders als je dat beter past.

Wie weet tot zondag of een ander keer
Liefs,
Astrid

  • 10 Juni 2009 - 06:02

    Rebecca:

    Ik vind het een hele prestatie, geweldig!!!
    Rij, alsjeblieft, voorzichtig naar huis!
    Fijn dat jullie nog een paar leuke dagen hebben gehad.
    Groetjes aan iedereen en tot snel.
    Knuffel

  • 10 Juni 2009 - 06:20

    Ans:

    Hoi Astrid,
    Ik kom vrijdag wel een koffietje drinken - zondag heb ik mijn feestje. Rij voorzichtig.

  • 10 Juni 2009 - 07:10

    Rita Geysens:

    Dag Astrid,

    Ik heb met zeer veel belangstelling en plezier je tocht naar Rome gevolgd.
    Ik vind het super wat je gedaan hebt, petje af voor je prestatie.
    Geniet nog maar na en laat je maar lekker verwennen de komende dagen.

    groetjes,

    Rita

  • 10 Juni 2009 - 08:56

    Joke:

    Ik doe het je niet na Astrid,geweldig!!
    Zondag kan (kunnen) wij niet, maar ik kom wel eens "aanwaaien" voor een koffie. GROETEN

  • 10 Juni 2009 - 11:53

    Jan:

    Dag Astrid,

    Ik heb wel bijna al je berichten van je reis gelezen, maar daar bleef het dan ook bij! (behalve één reactie?)proficiat: een onvergetelijke prestatie en leuke herinneringen ben je rijker. Je moet het maar doen én georganiseerd krijgen. Naar ik verneem gaat het fysiek én mentaal ook goed tot uistekend? dat zal mijn broer ook graag horen. Wat mij van jouw realisatie zal bijblijven: the sky is the limit!!!
    tot in het Waasland... voor een stevige Whisky.

  • 10 Juni 2009 - 12:35

    H EnMarianne Melkert:

    We hebben je reis steeds gevolgd en je kwam op plaatsen waar wij ook onze voetstappen hebben liggen (ijsjes). Gefeliciteerd met je prestatie en we zullen je goede doel steunen.
    Groetjes ook aan Dik. Hans en Marianne Melkert

  • 10 Juni 2009 - 14:39

    Grimonprez Wim:

    Van dikke harte proficiattekes met je grootse prestatie.

    Tot fietserkes.

    Wimpie.

  • 10 Juni 2009 - 14:46

    Loes:

    Astrid ik wens je een hele goede reis terug naar huis doe voorzichtig en tot zondagmiddag hoor.

  • 10 Juni 2009 - 14:56

    Josee DB:

    Hoi Astrid,

    wat een leuk idee voor de zondag!
    En ik help je wel met de boodschappen hoor!

    Goede thuisreis gewenst.

    Lieve groet voor jou en Roderick.

  • 10 Juni 2009 - 19:06

    Kris(ke):

    welkom terug Astridje !
    Misschien tot zondag?


  • 10 Juni 2009 - 19:08

    Kadé:

    En.... was de Paus thuis?
    doei !

  • 10 Juni 2009 - 19:26

    Kees En Marianne:

    Een hele goede terugreis!
    Rij voorzichtig!
    Wij komen niet langs dit weekend. Rebecca en ik zijn maandag langs jullie gereden ( kwamen vanuit Charleroi)
    tot mails.

  • 11 Juni 2009 - 20:22

    Marrigje:

    Hoi Astrid,
    Gefeliciteerd met je geweldige prestatie en gelukkig weer veilig en gezond thuis. A.s. zondag komen we niet jouw champagne opdrinken bewaar maar een fles tot René weer helemaal beter is!!
    Lieve knuffels uit Odijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Joepie. Ik ga een maand lang fietsen in Spanje. Dit als beloning voor mezelf omdat ik de Posttraumatische Dystrofie die ook bekend is onder de naam Sudeck of CRPS min of meer verslagen heb. Een ziekte met een wisselend en grillig verloop. Ik tevens deze fietstocht laat sponsoren en de opbrengst is voor de stichting Esperance wat betekent "Hoop voor de Toekomst", zij houden zich bezig met onderzoek en behandeling naar deze rotziekte. Ik hoop dat ik na een maand 2000km op mijn teller heb staan. Maar ook en vooral een boeiende tocht heb gehad. Astrid

Actief sinds 14 April 2008
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 67356

Voorgaande reizen:

26 Mei 2013 - 13 Juni 2013

Op ontdekkingsreis door Japan.

21 Augustus 2011 - 22 September 2011

Toch(t) naar Santiago de Compostella

12 Mei 2009 - 12 Juni 2009

Op weg naar Rome

29 April 2008 - 31 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: