Dieseltje komt op gang - Reisverslag uit Bacharach, Duitsland van Astrid Huizing-Nieuwenstein - WaarBenJij.nu Dieseltje komt op gang - Reisverslag uit Bacharach, Duitsland van Astrid Huizing-Nieuwenstein - WaarBenJij.nu

Dieseltje komt op gang

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

16 Mei 2009 | Duitsland, Bacharach

Hoi iedereen
Dank jullie wel voor alle lieve reacties echt geweldig. :D
Zaterdag 16 mei. We (Dik is gisteravond gekomen :grin:) zitten nu in Bacharach, een zustergemeente van Overijse. Vandaag en gisteren, nu ja op 13,63 km fietsen na, heb ik tot mijn rustdagen gemaakt. Eigenlijk zou ik vandaag weer gaan fietsen, maar er was hier vandaag een volksfeest. Langs de Rijn, tegenover de stad, hadden ze op een groot grasveld een heel middeleeuws tentenkamp gebouwd. Het leek ons dus wel leuk om daar rond te lopen, is weer eens wat anders dan dorpen of stadjes bekijken. Was idd. wel leuk, mensen liepen rond in klederdracht, de bedelaar speelde het spel wel erg echt want hij liep op blote voeten, brr want zo warm was het niet vandaag. Uiteraard ontbraken de verschillende ambachten niet en er werd muziek gemaakt (gelukkig niet te lang :shock:). Natuurlijk ook een aantal kraampjes om de inwendige mens te versterken. Wij hebben de ridderspies geprobeerd. Om onze dorst te laven gingen we maar voor de appelsap (bier is niet echt mijn favoriet) in een heuse stenen beker waar je 3 € statiegeld voor moest betalen, we hebben ze maar gehouden wel grappig.:roll:
Gisteren ben ik bij toeval op het gemeentehuis erg leuk ontvangen. Alleen door de haast vergeten er foto’s van te maken. Ik kwam rond half 12 in Bacharach aan en nadat ik bij de VVV om informatie was wezen vragen, moest ik snel zijn om nog voor 12 uur in het gemeentehuis te zijn om een stempel in mijn pelgrimspaspoort te krijgen. Om 5 voor 12 was ik binnen, pff net op tijd. Terwijl ik aan het meisje achter de balie om mijn stempel vroeg en uitlegde dat ik van een zustergemeente kwam en dat er binnenkort een groep naar Overijse gaat, kwam er op dat moment net iemand met koffie voorbij. Het meisje van de koffie had mijn verhaal gehoord en vertelde dat ze iemand kende die naar Overijse toeging, waarop het meisje achter de balie vroeg of ik ook een kop koffie wilde hebben om te verbroederen zeg maar. Daar heb ik natuurlijk ja op gezegd. :razz:
Hierna maar op zoek naar een hotel gegaan spullen op mijn kamer gezet, opgefrist en omgekleed om vervolgens het stadje te gaan bekijken. Het is net of je hier terug in de tijd bent. Internet hebben ze hier trouwens ook bijna nergens in de hotels, hier in Bacharach is er 1 hotel die het heeft en gelukkig ook voor niet gasten. Het is dat je mensen met een gsm ziet lopen maar anders had het net zo goed 40/50 jaar geleden kunnen zijn. Alles ziet er hier en in veel kleine plaatsjes waar ik doorheen fiets, nog net zo uit als toen ik als klein 9 jarig meisje met mijn ouders, broers en zus op vakantie was in Lohr am Main.:wink: Bacharach is wel een leuk stadje trouwens met nog een heuse burcht waarin nu de jeugdherberg zit. Deze hebben Dik en ik vandaag bezocht wat even wat moeite koste omdat die boven op de berg ligt, niet heel handig om te doen wanneer je voor de volgende dag een tocht van 139km gepland heb.:eek: Maar het uitzicht was fenomenaal, echt wauw. Na koffie en een stukje appeltaart (fiets ik er wel weer af :wink:) zijn we weer naar beneden gelopen en kwamen we naast de kerk die t.o. ons hotel ligt uit. Gelukkig zetten ze het slaan van de klok uit tussen 22.00-08.00 uur, vooral omdat hij elk kwartier aangeeft middels 1,2,3,4x slaan +hele uren. Lastig als je wilt uitslapen tot 9 uur.:oops:
Goed nu de andere 2 fietsdagen. Dit dieseltje begint weer aardig op gang te komen. Was de 1ste dag pet, de 2de dag ging al wat beter. Wel moet ik eerlijk toegeven dat ik mijn 2de fietsdag geen bagage mee had. Lennart bood heel lief aan om ’s avonds mijn 2 tassen bagage na te brengen. :D Ik ben om half 10 uit Maastricht vertrokken om via Vaals , je weet wel hoogste punt van Nederland, :roll: Aken naar Düren te fietsen. Van daaruit volg ik dan de officiële route naar Rome die in mijn boekjes staat. Een stuk met behoorlijk wat klimpartijen. Weliswaar nog niet zo lastig als wat ik in Oostenrijk tegen ga komen maar genoeg om mee te beginnen. Totaal heb ik die dag 700 m geklommen met max hoogte van 267m. Een tocht van 103,35 km gefietst door een uitgestrekt landbouwgebied en weidse horizonten, uitzicht op de Eifel en weer dat meezat. Licht bewolkt en af en toe een zonnetje wel wat wind maar goed te doen, dus gewoon lekker fietsen. Mijn overnachting was in Euskirchen en middelgrote stad. Daar heb ik in het leukste meest aparte hotel van waarschijnlijk de hele fietstocht geslapen. Kijk maar eens op internet bij www.design-hotel-eifel.de. Bij design moet je iets heel anders bedenken dan wat je normaal doet. Alle kamers hebben een eigen aankleding en interieur. Mijn kamer was Fantasie, alle muren op 1 na, was blauw, waren donkerrood, met verschillende al dan niet zelfgemaakte schilderijen, spiegels en muurschilderingen ook op de deur. Ik hoor al wat commentaar maar nee heren het is een gewoon hotel.:lol:
Van de badkamer hadden ze het plafond geschilderd als in een meer met waterplanten en vissen die al dan niet vanachter die waterplanten op je neerkeken. Je kunt het ook kitsch noemen maar dan wel leuke. Een absolute aanrader vooral het bad, dat je door op een knop te drukken in een jacuzzi kon veranderen. Helaas stond er geen champagne in de koelkast. :cry:
’s Avonds gezellig met Lennart gegeten alleen is de Duitse keuken nogal vet.
De volgende dag weer met bagage (ik denk zo’n 23liter) op pad. Het dieseltje begint steeds beter te lopen alleen het einddoel Bacharach lukte dus net niet. Wat een beetje aan mezelf en een beetje aan Koblenz lag. Vanaf Remagen kon ik op het fietspad naast de Rijn fietsen. Veel stukken zijn geasfalteerd of worden het, andere stukken bestaan uit soort stoeptegels maar helaas zat er ook een erg slecht stuk tussen en was ik blij dat ik niet op mijn racefiets zat. Af en toe moest je een stukje omfietsen via een dorp maar dat stond overal wel goed aangegeven. Na de lunch werd het steeds warmer en ben ik gewoon een half uurtje op een bankje gaan zitten, die je daar overal tegenkomt, en heb genoten van het uitzicht. Heel verraderlijk trouwens want telkens denk je oh daar kan ik wel een foto van maken. Dus tijdens mijn pauze heb ik een aantal foto’s maar gewist want het werden er wel erg veel. :smile:
In Koblenz ben ik op een gegeven moment ergens verkeerd gereden. Daar komt nml de Moezel bij de Rijn en als je dan het fietspad langs het water volgt heb je niet gelijk door dat je verkeerd zit. Bovendien moest ik daar een aantal bruggen passeren door er onder, op of overheen te fietsen. Nu mag je hier praktisch overal fietsen behalve op net dat ene stukje wat ik dacht te nemen. Een hoop getoeter, voor het eerst trouwens, (wat is dat toch altijd met die Hollanders en Belgen die al toeteren als ze maar denken dat je op hun weg fietst). Dat heeft me dus uiteindelijk bij elkaar een uur gekost en net dat uurtje kwam ik tekort. Toen ik dus nog zo’n 12 km diende te gaan begon het te regenen net op het moment dat ik een plaatsje passeerde. Aangezien ik mijn regenbroek, regenjas en overschoenen in de tas had zitten en eigenlijk geen zin meer had om me om te kleden ben ik dus maar gestopt. Gelukkig maar naar al snel bleek, want amper binnen in het hotel begon het ongelooflijk te stortregenen.:shock: Iedereen die op dat moment op straat liep vluchtte werkelijk naar binnen waar maar kon. Ben dus maar op tijd en happy gaan slapen want Kirsten belde even en vertelde dat een flatgenoot van haar wel mee wil als ze de 1ste week van juni komt. Hoeft ze niet met het vliegtuig en dan een auto te huren maar kan ze met onze auto dat is wel zo handig. Hartstikke gezellig, leuk, lief, geweldig, Bas dat je meekomt met Kirsten en met mij mee terugrijdt naar huis. :cool: :biggrin:
De volgende ochtend op mijn gemak alles gepakt en op mijn dooie akkertje naar Bacharach gereden en in het hotel eerst lekker gedoucht en mijn fietskleding eens lekker uitgewassen. Zo dit was het weer voor deze keer. Morgen naar Heidelberg
Veel liefs en dikke kus
Astrid

  • 16 Mei 2009 - 20:35

    Kirrie:

    Foto's nog niet bekeken, maar bericht"je" wel gelezen en als ik het zo zie de eerste die reageert! :P jeej ;) Klinkt weer prima, het hotel klinkt erg geinig. En een jacuzzi is natuurlijk helemaal geweldig :D De bubbels krijg je als je weer terug bent :) Of neem je ze zelf weer mee? ;) Kan natuurlijk ook allebei.
    Maar goed ik ga de fotos bekijken en dan eens richting mijn bedje ofzo.
    Heel veel kusjes

  • 17 Mei 2009 - 09:03

    Marrigje:

    Hee Astrid,
    Gelukkig dan eindelijk een berichtje. We begonnen ons al zorgen te maken. Maar je verhaal maakt in lengte alles weer goed. We zijn weer helemaal op de hoogte. Ale regen die over jou is gekomen heeft ons intussen ook bereikt. Wat een water!!
    Voor de komende dagen staan nog wat buien op het programma, maar daarna zon. Sowieso wordt het altijd mooi weer als je broer komt.
    Nou, trap lekker door, pas op voor wandelende stoeptegels en halve bruggen en tot het volgende bericht.
    Knuffels uit Odijk

  • 17 Mei 2009 - 11:26

    Marja:

    Hoi Astrid, leuk die foto's,mooie plaatjes echt terug in de tijd. Fijn dat je de gang weer te pakken hebt.En gelukkig, beter weer. Succes, liefs Marcel,Marja, Peter & Esther

  • 17 Mei 2009 - 13:18

    Loes:

    Ha Astrid,

    Leuke verhaal zeg en dan die foto's, die boot dat was ook toeval dat die Astid heet zeg.
    We zijn wel blij wat te horen weer ik was toch een beetje ongerust hoor dat je pech had of zo.
    Gelukkig niet dus wel meid ik hoop dat je nog maar weer een paar goede dagen krijgt. Op naar Rome.
    groetjes

  • 17 Mei 2009 - 13:39

    Esther:

    Lieve Astrid,
    Wat heerlijk dat je nu ook echt onderweg bent, heb al veel aan je gedacht. Foto's zien er mooi uit en Kirrie en ik weten uit ervaring dat riesling errug lekker kan zijn. Morgen ga ik weer aan het werk om hopelijk de 1e week van juni te kunnen komen. Ik houd je op de hoogte.
    dikke knuffel

  • 17 Mei 2009 - 17:06

    Kees En Marianne:

    Hallo Astrid

    gelukkig dat het weer nu wel een beetje mee werkt. gezellig dat Dik er nu is. In je eentje fietsen en de avond door brengen, is niet zo gezellig.
    De bruiloft was heel gezellig. Alles is prima verlopen, zelfs het weer. Het begon te regenen toen de receptie begon!
    Sterkte en tot schrijfs,
    Kees en Marianne

  • 17 Mei 2009 - 18:16

    Thea:

    Hoi Astrid,
    Ook ik zat maar te hopen weer eens iets van je te horen.
    Fijn dat het een beetje beter gaat.
    Ach ja een diesel he eerst traag maar dan ....
    Mooie foto's zeg!!!
    Heel veel succes en op naar de volgende 100 kilometer.
    Groetjes Thea

  • 17 Mei 2009 - 19:50

    Jelle:

    Hee lieve Astrid,

    Zo mooi dat je weer op gang komt! Leuk hotel hoor maar ik vind het denk ik een beetje te:) Papa heeft er nog steeds veeeeell zin in!!!
    Jammer dat ik niet mee kan:( Nou nog veel plezier!

    Knuf van Jelle

  • 19 Mei 2009 - 20:13

    Willemien:

    Hoi Astrid,
    we genieten weer van je verhalen. Natuurlijk fiets je niet voor niets dus wij doen ook mee met de sponsoring. groeten ook voor Dik. Bert en Willemien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Joepie. Ik ga een maand lang fietsen in Spanje. Dit als beloning voor mezelf omdat ik de Posttraumatische Dystrofie die ook bekend is onder de naam Sudeck of CRPS min of meer verslagen heb. Een ziekte met een wisselend en grillig verloop. Ik tevens deze fietstocht laat sponsoren en de opbrengst is voor de stichting Esperance wat betekent "Hoop voor de Toekomst", zij houden zich bezig met onderzoek en behandeling naar deze rotziekte. Ik hoop dat ik na een maand 2000km op mijn teller heb staan. Maar ook en vooral een boeiende tocht heb gehad. Astrid

Actief sinds 14 April 2008
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 67344

Voorgaande reizen:

26 Mei 2013 - 13 Juni 2013

Op ontdekkingsreis door Japan.

21 Augustus 2011 - 22 September 2011

Toch(t) naar Santiago de Compostella

12 Mei 2009 - 12 Juni 2009

Op weg naar Rome

29 April 2008 - 31 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: