Regen, wind tegen ,plensregen,wind tegen - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Astrid Huizing-Nieuwenstein - WaarBenJij.nu Regen, wind tegen ,plensregen,wind tegen - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Astrid Huizing-Nieuwenstein - WaarBenJij.nu

Regen, wind tegen ,plensregen,wind tegen

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

13 Mei 2009 | Nederland, Maastricht

Hallo iedereen,
Wauw wat een leuke en fijne berichten hebben jullie gestuurd. Na een dag als vandaag kan ik die absoluut gebruiken. wat een .........piep pokke weer vandaag. Nou Floep zoals je al schreef over vorig jaar het weer was hopeloos, de gps deed het redelijk goed en ik werd soms moedeloos. Moeilijke momenten waren er zat vandaag en dat voor een eerste dag. :sad:
Ik vertrok met een miezerregentje, och een kniesoor die daar op let. Heb gelukkig een zeer goede waterdichte regenbroek en dito jas. Ik had eerst een wat dunner regenjasje aan maar besloot al in Huldenberg (paar km van huis) om mijn andere aan te trekken omdat het inmiddels behoorlijk aan het regenen was. Heb op een gegeven moment mijn fietsbril zelfs afgezet omdat ik met mijn -5 en -6 beter zag dan met bril. Afgezien van de regen had ik practisch de hele tijd een straffe oostenwind pal tegen of soms schuin tegen. Niet bepaald aangenaam te noemen. In Tienen daarom mijn 1ste stop maar ingelast om even wat warmer te worden. Vanaf daar werd het weer nog slechter. De snelheid zat er vanaf toen dus duidelijk helemaal niet meer in.Op een gegeven moment was de wind zo hevig dat ik even voor Tongeren een berg afging en toch maar een snelheid kon halen van maar 16/17km. dat is me nog nooit overkomen. Uiteindelijk besloten om in dan maar in Tongeren met 81 km op de teller, te stoppen, want ik moed er nog 1900 en een beetje. Uiteindelijk heeft Dik me nadat we een groot bord spaghetti hebben gegeten bij Lennart gedumpt. daar ben ik eerst maar eens een hele tijd lekker in bad gaan liggen. daarna zitten stoeien met mijn route op de gps zetten en nu toch maar even een berichtje over deze super verregende dag.Hopend dat het morgen iets beter is duik ik nu mijn bed in.
Groetjes en nogmaals bedankt voor jullie support.

  • 12 Mei 2009 - 22:58

    Marrigje:

    Hoi Astrid,

    Heb je bericht nog niet helemaal gelezen, dat doe ik morgen. Ik kom net terug van de tennisbaan met Marja. We hadden een speciale husselavond, erg gezellig.
    Gelukkig was het hier mooi weer, maar wel veel wind. Morgen meer. Ga nu slapen.
    Groetjes, ook van je grote broertje

  • 13 Mei 2009 - 05:53

    Ans:

    Hoi Astrid - ik heb sterk aan je gedacht maar kan de tegenwind niet beïnvloeden voor je. Esther zag Dick nog bij de bus en hij reageerde niet op haar maar nu begrijp ik dat hij dringend op reis moest om je op te pikken. Ik heb mijn 2e slapeloze nacht erop zitten maar een hyperactieve pup. Het belooft - ben benieuwd naar de volgende berichten Ans

  • 13 Mei 2009 - 07:50

    Elly:

    Waauw, Astrid, het valt niet mee. We weten uit ervaring hoe dat voelt...soms dagen aan een stuk... Maar goed, Italië is nu héérlijk, zegt mijn Italiaanse buurvrouw. Volhouden dus maar!

  • 13 Mei 2009 - 11:43

    Jan:

    wat kan het weer toch vervelend zijn! hier hopen we dat het eindelijk eens wil regenen... maar op de fiets is het balen. Je hebt met die regen wel één voordeel: niemand ziet of je echt zweet als je je te pletter hebt gereden. Hou de moed erin en vooral... amuseer je !!

  • 13 Mei 2009 - 13:49

    Josee DB:

    Lieve Astrid,

    De weergoden hebben je behoorlijk op de proef gesteld! Maar je weet het : Na regen komt zonneschijn!! Dat ken jij als geen ander!!
    Wens je nu alleen nog maar een zalig zonnetje,een lekker briesje (in de rug)en een goedwerkende gps!
    Veel sterkte en mooie momenten.
    Ciao bella XXX


  • 13 Mei 2009 - 14:21

    Loes:

    ha Astrid,

    Wel hopelijk vandaag dan beter weer het was hier in ieder geval droog en de temp. was toch ook lekker. geen zon maar ja als het dan maar droog is. Ben benieuwt hoe ver je bent gekomen vandaag. Sterkte hoor

  • 13 Mei 2009 - 14:34

    RiavdG:

    Balen van gisteren! Gelukkig vandaag beter weer!
    Heb me zelf uit de naad gewerkt met de verfroller. Gelukkig hulp van Freek, die thuis was. Heb overal spierpijn. Dat komt omdat jij er niet bent om te ontspannen! We missen je nu al! Heeel veel sterkte!

  • 13 Mei 2009 - 16:45

    Filipinas:

    Astrid,

    Keep spirit going !

    Sing in the rain if it happens again.

    Enjoy your rest in between and I do hope on way you get more sunshine !

    Warm hugs.


  • 13 Mei 2009 - 16:45

    Filipinas:

    Astrid,

    Keep spirit going !

    Sing in the rain if it happens again.

    Enjoy your rest in between and I do hope on way you get more sunshine !

    Warm hugs.


  • 13 Mei 2009 - 17:01

    Thea:

    Hoi Astrid,
    Vervelend zeg van gisteren, maar het kan alleen maar beter worden toch? Denk aan het zonnetje in Rome. Groetjes Thea

  • 13 Mei 2009 - 17:02

    Marrigje:

    Hee Astrid,
    Zo heb nu even wat meer tijd om te babbelen. Nou dat zat dus niet mee voor jou de eerste dag. Regen en wind, het deed me gelijk denken aan het liedje van Boudewijn de Groot: HOE STERK IS DE EENZAME FIETSER, DIE KROMGEBOGEN OVER ZIJN STUUR, TEGEN DE WIND, ZICHZELF EEN WEG BAANT......
    Ik zie je in gedachten al gaan. Ik ben zo lui om met m'n auto naar m'n werk te gaan, 5 km verderop omdat het toch wel erg waait. Nou petje af hoor. Vandaag even voor je op de buienradar gekeken en volgens mij had je vandaag beter weer. Laten we het in ieder geval hopen. Waarschijnlijk zitten de eerste 200 km er nu wel op. Nog 1700 te gaan!!
    Hou vol, dikke knuffels uit Odijk

  • 13 Mei 2009 - 17:48

    Kees En Marianne:

    Hallo
    Nou dat was geen goed begin! wat een pech: regen en wind. Gelukkig dat je lekker hebt kunnen uitrusten bij Lennart.
    Heel veel sterkte morgen. Wij hopen dat je wat beter weer krijgt.
    Groetjes,
    Kees en Marianne

  • 13 Mei 2009 - 19:49

    Kris(je):

    wat de zwartkijkers altijd zeggen, maar helaas nu ook de realisten : na regen komt............ nog Méér regen.....;-(
    toch moedig van je.
    veel sterkte en de wind van achteren !

  • 13 Mei 2009 - 20:39

    Kirie:

    Hoi mams,
    Net je berichtje gelezen en het zit weer heerlijk mee... Maar het wordt vast beter met het weer. Heb ik meteen nog een nieuwtje om je op te vrolijken: Bas gaat mee, dus ik kan zonder problemen meteen op maandag vol aan de bak :D Hebben er zin in en kijken uit naar de ontmoeting, maar dan moeten we nog even wachten. Tegen die tijd is het vast mooi zonnig ;)
    Dikke kus

  • 14 Mei 2009 - 12:13

    Martin:

    Regen en veel regen en fietsen, dat is een combinatie die niet te pruimen valt. Op den duur wordt je toch nat tot op je vel van het transpiratie vocht dat niet weg kan of in het andere geval van de regenkledij die zo waterdicht is als een lekkende tent.

    Hopelijk wordt het de volgende dagen beter en dan kan je dubbel genieten als je terug denkt aan die eerste flutdag.

  • 14 Mei 2009 - 16:22

    Marja:

    Hoi Astrid, toen ik mijn berichtje schreef was het hier mooi zonnig weer. Ik had later dik op de msn en zei dat het bij jullie in belgie slecht was. Maar helaas mijn berichtje was al verstuud.Ik ben wezen fietsen naar Leusden 8 km heen en 8km terug. Ik doe daar ruim 1 half uur over.Dat vind ik ver genoeg. Ik ga 18 mei 2009 beginnen met mijn nieuwe baan.Denk toch dat ik auto maar meeneem. Astrid ik vind het zeer knap van jou om naar ROME te fietsen. Petje af. Nou veel succes. Liefs Marcel,Marja, Peter & Esther

  • 14 Mei 2009 - 16:43

    Floep:

    tippie van mijn kant, vertrekken vanuit rome?
    :-) oh en misschien volgend jaar een trippie in turkije, bergen zat en altijd mooi weer x en succes

  • 15 Mei 2009 - 06:33

    A3:

    Ik hoor dat je dieseltje aardig op gang komt. Nu je motor goed op toerental komt, hoop ik dan ook dat de mekaniek (kuitspier, onderrug, nek en schouder) stand houdt! Ik volg je op de voet, ook al zit ik vandaag niet ver van je, nl. in Luxemburg. Tot mails. A3

  • 15 Mei 2009 - 16:55

    Jelle:

    Hee Astrid,

    Vervelend dat het zo'n kut weer bij jou is.
    Maar maak je geen zorgen, hier is het ook nat... De blaadjes drijven voorbij.

    Maar als papakomt word het weer weer beter.
    Hij heeft flessen zonnebrand in gekocht!
    Hij heeft er zin in!

    Ik ga vanavond ook naar een feest en daar is een schuimparty dus ik word ook nat tot mijn onderbroek.

    Knuffel Jelle
    EN VOLHOUDEN

  • 17 Mei 2009 - 10:36

    Vera:

    Ha die Astrid,

    Ik heb zonet alle foto's bekeken. Ziet er allemaal prachtig uit. Nu nog een beetje vrolijker weer (maar misschien heb je dat wel al inmiddels). Succes verder. Ik ga een weekje naar de camping dus ik hoop volgende week weer van alles te lezen.
    Doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Joepie. Ik ga een maand lang fietsen in Spanje. Dit als beloning voor mezelf omdat ik de Posttraumatische Dystrofie die ook bekend is onder de naam Sudeck of CRPS min of meer verslagen heb. Een ziekte met een wisselend en grillig verloop. Ik tevens deze fietstocht laat sponsoren en de opbrengst is voor de stichting Esperance wat betekent "Hoop voor de Toekomst", zij houden zich bezig met onderzoek en behandeling naar deze rotziekte. Ik hoop dat ik na een maand 2000km op mijn teller heb staan. Maar ook en vooral een boeiende tocht heb gehad. Astrid

Actief sinds 14 April 2008
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 67346

Voorgaande reizen:

26 Mei 2013 - 13 Juni 2013

Op ontdekkingsreis door Japan.

21 Augustus 2011 - 22 September 2011

Toch(t) naar Santiago de Compostella

12 Mei 2009 - 12 Juni 2009

Op weg naar Rome

29 April 2008 - 31 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: