Verhaal van mijn broertje marcel (floep) - Reisverslag uit Verín, Spanje van Astrid Huizing-Nieuwenstein - WaarBenJij.nu Verhaal van mijn broertje marcel (floep) - Reisverslag uit Verín, Spanje van Astrid Huizing-Nieuwenstein - WaarBenJij.nu

Verhaal van mijn broertje marcel (floep)

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

15 Mei 2008 | Spanje, Verín

Verin, Spanje Woensdag 14 mei 01.40 uur (kon ff niet slapen)

Hallo lieve mensen die astrid volgen op haar reis door spanje, hierbij een impressie van de volg caravaan die astrid volgt de tweede week door het altijd gezellige spanje. De volgcaravaan bestaat uit : floep (broertje astrid) marja (vrouw floep) en lidia (stond toevallig langs de weg in hoeilaart dus die hebben we ook maar meegenomen) is vriendin van astrid. De heenreis aangevangen in een snikheet nederland, dus weinig bagage mee want we gaan naar spanje en daar is het altijd warmer als in nederland. Afijn Vrijdag 9 mei via België eerst naar bordoo (licht in frankrijk ergens) en daar overnacht. Volgende dag van bordoo of bordeaux naar salamanca, vanaf bordoo werd het als maar kouder dus ik dacht dat truus (nav systeem) in de war was en ons richting noordpool stuurde maar niks was minder waar.
Aangekomen in salamanca 1783,789 km vanaf woudenberg (nl) gereden in zuidelijke richting was het maar liefst 12 graden en het zeek van de regen JAWEL 12 graden. Aangekomen in een door astrid en dirk voor ons geboekt ibis hotel met openhaard, was daar een hartelijk welkom van astrid en dik, wat astrid niet wist was dat lidia ook mee was dus voor astrid een grote verassing. Nu begon voor mij (floep) het echte werk. Van dirk een spoedcursus mecanicien gekregen, waarbij mijn medepassagiers gierend in de garage het tafereel aan stonden te luisteren, maar ja wat wil je ik kreeg een paar latex handschoentjes wat vet en andere atributen en dat was het.
Ik kon zo een kliniekie openen als gynaecoloog, tenminste qua uitrusting, maar dat doe ik misschien later nog wel eens. Goed Zondag eerste dag met zusje op pad route uitgestippeld en hup met die dikke kont de fiets op en gaan, ik als een goed ploegleider er achter aan en al na vijf minuten we waren salamanca nog niet uit reed ze zowat een kat overhoop, kwam ze een roedel schapen tegen en schoot er ook nog een hond de weg over. Ik dacht welja dit gaat lekker zo ik met hartslag 180 achter het stuur en zij met hartslagje 110 op de fiets of er niks aan de hand is. Maar goed ik zal jullie niet met al teveel details opschepen dat doet zij wel, Alleen wat we als volgcaravaan nog aan jullie kwijt willen, Zondag onbestendig, Maandag een redelijk mooie dag bij het begin later op de dag kou en regen, Dinsdag vies guur weer, bij haar begin van de route om 8.30 uur was het gewoon 8,5 graden en veel wind en veel, heel veel regen. morgen (Woensdag) word het niet veel beter en voor Donderdag verwachten ze gewoon SNEEUW. Zusje lief trapt gewoon door want ze heeft een doel en daarvoor gaat alles aan de kant. Donderdag hopen we in Santiago aan te komen , we spannen een groot lint over de weg en dan heeft ze in onze ogen iets heel, heel bijzonders gedaan. Om dat te beseffen moet je eigenlijk hier erbij zijn om te zien wat voor een klote weer het is, sorry voor mijn bewoording maar een ander wordt heb ik er niet voor.
Normaal gezien wilde ik een stukje schrijven over onze belevenissen onderweg, neem van mij aan dat we ons echt wel vermaken, en vaak toch wel gierend in de auto of kroeg of restaurant de keet vermaken, maar ik vind het goed zo het is haar ding en dat moet ook zo blijven.
Lieve mensen steun haar met mail op haar site want dat doet haar echt goed. AJO en Groetjes marja , lidia en marcel

  • 15 Mei 2008 - 15:31

    Ans:

    Nou Marcel ik dacht dat jij op de fiets zou meegaan maar je hebt een moter nodig om de zusje bij te houden kennelijk. Het beste paard van stal gaat gewoon door in weer en wind, die heeft het licht gezien en weet waar ze voor gaat. Blijven gaan

  • 15 Mei 2008 - 16:02

    Mia:

    marcel dit is je kans om te tonen dat je geen watje bent, komop sexy fietsbroekje aan en met astrid in jouw wiel regen, sneeuw etc. trotseren om samen in santiago aan te komen.groeten aan allemaal, mia

  • 15 Mei 2008 - 16:03

    Esther:

    He Pap, leuk stukje haha!

    Nou Astrid, ik vind het knap van je hoor! petje af.. hier gingen de bussen staken woensdag en donderdag, zei een collega doodleuk dat ik maar moest gaan fietsen.. en toen voelde ik ef aan zijn voorhoofd of die wel lekker was haha (kon uiteindelijk met de auto, geen zorgen ;)).
    Geniet daar nog maar ef als er een zonnetje is, want hier is ie inmiddels weg.
    Astrid ik ben trots op je! Ik zou het niet kunnen

    Groetjes en een hele dikke kus van Miepie

  • 15 Mei 2008 - 16:43

    Marcel:

    berichtje voor ans en mia.

    lieve dames, ik weet dat ik een goddelijk lichaam heb en normmal gesproken had ik ook gewoon op de fiets meegefietst, maar met lydia achterop en marja voor in het zitje wordt dat ook mij teveel en daarbij waren mijn zijwieltjes in de rivisie, willen jullie mij in een strak fietsbroekje zien nou lekker blijven dromen. doeg dames en bedankt voor de reactie

  • 15 Mei 2008 - 19:35

    Kirrie:

    Hoi hoi,
    Mooie sfeerimpressie :) Maarehm misschien moet je volgende keer toch op een normaler tijdstip schrijven ;) Vindt het super dat je met mijn mams meereist...
    Groetels

  • 15 Mei 2008 - 19:59

    Jose:


    Hoi Floep,

    Moeten wij soms sneeuwkettingen en de ski,s langs brengen.
    Wat een dappere zus he.
    Wij zitteen hier te puffen en daar......sneeuw.
    Niet te geloven
    Nou Floep plak er een weekje wintersport aan vast je bent er nu toch.

    Nog veel plezier daar he Jose

  • 16 Mei 2008 - 10:11

    Vera:

    Hoi Astrid,

    Het schijnt bij jullie niet uit te maken wat voor weer het is. De stemming zit er goed in. Maar het zal toch af en toe verrekte koud zijn als we hier de weermannen moeten geloven. Succes verder!

  • 16 Mei 2008 - 12:32

    Jose2/geen Familie!:

    Jij en je broertje vormen een prima tandem : jij fietst en Marcel schrijft kostelijk leesvoer! De Zilverroute your way : ongelooflijk stoer!!!!
    Wens je een onvergetelijke aankomst in Santiago!
    What's next.....?

  • 16 Mei 2008 - 12:44

    Esther :

    Allereerst wil ik aanstaand gynaecoloog protest aantekenen tegen de vergelijkingen in deze tekst. Wij gebruiken namelijk ook nog van de heerlijke bedjes met beugels :P.
    Verder moet ik wel zeggen dat het helemaal duidelijk is dat jullie familie zijn: duidelijk dezelfde schrijfstijl: niet te volgen, maar wel erg leuk.

    Wees voorzichtig op de terugreis en tot snel.
    Esther (niet je dochter, dus)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Joepie. Ik ga een maand lang fietsen in Spanje. Dit als beloning voor mezelf omdat ik de Posttraumatische Dystrofie die ook bekend is onder de naam Sudeck of CRPS min of meer verslagen heb. Een ziekte met een wisselend en grillig verloop. Ik tevens deze fietstocht laat sponsoren en de opbrengst is voor de stichting Esperance wat betekent "Hoop voor de Toekomst", zij houden zich bezig met onderzoek en behandeling naar deze rotziekte. Ik hoop dat ik na een maand 2000km op mijn teller heb staan. Maar ook en vooral een boeiende tocht heb gehad. Astrid

Actief sinds 14 April 2008
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 67354

Voorgaande reizen:

26 Mei 2013 - 13 Juni 2013

Op ontdekkingsreis door Japan.

21 Augustus 2011 - 22 September 2011

Toch(t) naar Santiago de Compostella

12 Mei 2009 - 12 Juni 2009

Op weg naar Rome

29 April 2008 - 31 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: